Cum accesez asigurarea?

Asigurarea se accesează în momentul în care există o problemă medicală/ simptom;

  • Oferă libertatea de a alege orice unitate medicală din România și orice medic astfel:
    • Cu decontare directă între clinică și Allianz-Tiriac pentru clinicile incluse în rețeaua Allianz-Tiriac
    • Poți verifica oricând clinicile din rețea la adresa: https://www.allianztiriac.ro/asigurari-persoane-juridice/asigurari-angajati/asigurare-de-sanatate-sanaplan/
    • Cu rambursarea cheltuielilor pentru clinicile din afara retelei Allianz-Tiriac: plătești și ulterior recuperezi sumele în baza unui dosar de rambursare pentru serviciile incluse în asigurare
  • Sunt acoperite costurile efective ale serviciilor medicale conform planului;
  • Trimiterile către investigatii, proceduri medicale și analize de laborator pot fi acordate de către orice medic, inclusiv un medic de la un spital de stat; nu este obligatorie ca trimiterea să fie emisă de medicii din rețea

În functie de caracterul situației medicale, îți recomandăm:

  • dacă știi deja în ce clinică dorești să mergi, te poți programa în respectiva clinică, dacă sunt locuri disponibile
  • daca nu știi în ce clinică să mergi și ai nevoie de informații, poți apela numărul de pe card
  • pentru urgențele majore, amenințătoare de viață, recomandăm să suni la 112

 

Pentru asigurarea de sănătate, există două metode de acordare a despăgubirilor:

Decontare directă

Costul serviciilor medicale efectuate în rețeaua Allianz Țiriac si acoperite de asigurare, se despăgubesc de către Asigurător prin decontare direct către furnizorul de servicii în numele tău. Baza de calcul a despăgubirii reprezintă 100% din contravaloarea serviciilor medicale efectuate de tine.

deconatre directa

Despăgubirea prin decontare directă implică 3 pași:

  1. Alegi clinica pe care dorești să o accesezi.
  2. Contactezi telefonic recepția clinicii pentru a obține o programare. Dacă dorești ca Marsh sau Infoline Allianz-Țiriac să te informeze în prealabil, asupra opțiunilor de clinici, îi poți contacta.
  3. La recepția clinicii te prezinți cu cartea de identitate și menționezi că ești asigurat Allianz-Țiriac. Clinica va confirma cu Allianz-Țiriac că ești asigurat și că beneficiezi de serviciile solicitate.

 

Rambursare

În afara rețelei agreate de parteneri medicali Allianz -Țiriac, vei achita contravaloarea serviciilor medicale, iar pentru rambursarea integrală a costurilor cu serviciile medicale acoperite, documentele justificative se transmit către Marsh.

rambursare

Despăgubirea prin rambursare implică

1. Să achiți integral serviciile la clinică și să păstrezi documentele justificative; sunt necesare:

  • Cererea de despăgubire completată de asigurat (persoana care a accesat asigurarea) tip Allianz; ( original )
  • Formular de constatare a daunei – tip Allianz; ( original )
  • Copie CI (persoana care a accesat serviciile medicale) sau certificat de naştere pentru copii minori;
  • Documente de plată eliberate de unitatea medicală; (chitanţe, facturi, bonuri fiscale în original)
  • Scrisoare medicală ( din care sa reiasă diagnosticul, simptomatologia şi eventualele recomandări medicale ) – copie;



2. Să trimiți documentele via e-mail la adresa asigurare.cnp@marsh.com și ulterior în original

  • Allianz Ţiriac rambursează costurile în contul bancar completat în cererea de despăgubire în 15 zile de la primirea documentaţiei complete şi corecte
  • Formularul de constatare a daunei, poate ține loc de alte documente medicale, cu condiția ca acesta să fie completat corespunzator și în toate câmpurile indicate.
  • În situația în care există medici care refuză să completeze acest formular, sau din el lipsesc anumite informații necesare pentru stabilirea acoperirii costurilor, există posibilitatea ca asiguratorul să solicite și alte informații/documente suplimentare: recomandare medicală cu diagnostic, rapoarte medicale de la consultații, scrisori medicale, rezultate analize/investigații etc.

 

IMPORTANT: În cazul investigațiilor/analizelor, este necesar să detineți, obligatoriu, o recomandare scrisă, din partea unui medic generalist sau specialist, care să conțină următoarele informații: date de identificare ale pacientului, simptomatologie/motivele prezentării la medic, un diagnostic cert sau prezumtiv, să fie datată, semnată și parafată de medicul curant.